Lancering van HealthNest by MSD

Op dinsdag 9 oktober 2018 werd HealthNest by MSD gelanceerd met een ‘call for ideas’ ter verbetering van de gezondheidswijsheid.

HealthNest by MSD is de opvolger van de vroegere Well Done – MSD Health Literacy Awards. Deze awards eindigden na een ceremonie met de bekendmaking van de winnaars. HealthNest maakt het verschil door nu een coaching traject voor de winnende projecten aan te bieden.

Gezondheidswijsheid omvat kennis, motivatie en de competentie om informatie rond gezondheid op te zoeken, te begrijpen en toe te passen. Dit opdat alle burgers in hun dagelijkse leven gefundeerde beslissingen kunnen nemen over hun gezondheids(zorg), ziektepreventie en bevordering van hun gezondheid.

Kandidaten met een sterk idee rond gezondheidswijsheid kunnen hun voorstel online indienen, mits het aan de wedstrijdvoorwaarden voldoet. Geïnteresseerden kunnen online stemmen op hun favoriete voorstel. Voor meer informatie, klik hier. De Jury van HealthNest kiest uiteindelijk voor drie ideeën, waarvan de bedenkers een coachingprogramma winnen.

Tijdens deze coaching wordt een sterk businessplan opgesteld, teneinde de slaagkansen van het project te maximaliseren. De winnende projecten krijgen ook visibiliteit bij de verschillende belanghebbenden in de Belgische gezondheidszorg. De implementatie van het project wordt eveneens begeleid door HealthNest.

De AUVB is naast MSD één van de 16 partners die het HealthNest initiatief ondersteunen en in de jury zetelen.

 

Bron: HealthNest by MSD