Stem nu voor de HealthNest projecten!

HealthNest, waarvan de AUVB een partner is, biedt u de mogelijkheid om de beste projecten rond gezondheisvaardigheid te bepalen door middel van een crowdvoting.

HealthNest, de incubator voor ideeën rond gezondheidsvaardigheden in België, laat weten dat er gestemd kan worden tot zondag 16 februari 2020. Aan de hand van een stemming op het online platform zal de stem van actoren in de Belgische gezondheidszorg bepalen welke ideeën het meest persuasief zijn. De combinatie van de stemmen en het aftoetsen aan de criteria zal uiteindelijk bepalen welke 7 ideeën gepresenteerd worden in de volgende fase.

Stemmen kan nog tot zondag 16 februari 2020

HealthNest hoopt dat zoveel mogelijk mensen die betrokken zijn met gezondheidszorg zullen deelnemen aan de crowdvoting om de gezondheidsvaardigheid te verbeteren. Stemmen kan nog tot en met zondag 16 februari 2020 op de website van HealthNest.

Klik hier om te stemmen

Voor het tweede jaar op rij

Het farmaceutisch bedrijf MSD lanceerde vorig jaar met de steun van partnerorganisaties uit de gezondheidssector de eerste editie van HealthNest. Deze incubator werd opgericht nadat verschillende wetenschappelijke onderzoeken en bevragingen aan het licht brachten dat een significant deel van de bevolking niet over een gezonde dosis gezondheidsvaardigheden beschikt, oftewel: de kennis, motivatie en competentie om informatie over gezondheid op te zoeken, te begrijpen, te evalueren, te beoordelen en toe te passen.

Wat valt er te winnen?

De bedenkers van de drie winnende ideeën ontvangen een prijs in de vorm van een professioneel coachingprogramma. Tijdens dit programma begeleiden de partners van HealthNest de winnende ondernemers om hun idee of startup verder te verbeteren om zo tot slot succesvol te kunnen implementeren in de maatschappij. Deze partners* zijn 16 belangrijke spelers in de Belgische gezondheidssector die dankzij hun ervaring en netwerk de nodige draagkracht kunnen geven aan projecten.

Dat HealthNest het begin kan betekenen van een succesverhaal, getuigt ook Natacha Biset, winnaar van vorig jaar met het project ‘Comunicare’:

“HealthNest gaf ons project de visibiliteit en ondersteuning die het nodig had. De toekomst van Comunicare ziet er beloftevol uit.” – Natasha Biset

Comunicare is een project speciaal voor patiënten die lijden aan aandoeningen van de luchtwegen. Het doel is om een communicatieplatform (Comunicare) te ontwikkelen tussen
zorgverleners en de patiënt. Deze laatste heeft toegang tot gepersonaliseerde informatie via een mobiele applicatie.

*De 16 partners zijn: de huisartsenverenigingen SSMG en Domus Medica, de Algemene Pharmaceutische Bond (APB), de Vereniging der Coöperatieve apotheken van België (Ophaco), de Belgische Cardiologische Liga, de Stichting tegen Kanker, de Landsbond van de Onafhankelijke Ziekenfondsen (MLOZ), het Nationaal Verbond van Socialistische Mutualiteiten, de Christelijke Mutualiteit, de Algemene Unie van Verpleegkundigen van België, Zorgnet-Icuro, de Belgische Vereniging van Artsen Syndicaten (AbSym/BVAS), Gezondheid en Wetenschap, RMN en het farmaceutisch bedrijf MSD.